خشکبار نگین تاک ملایر
فواید خرما برای سلامتی
فواید خرما برای سلامتی
1) خرما با طعمی بسیار خوب از میوه های معروفی است که حاوی لیستی از مواد غذایی لازم برای بدن همچون ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد طبیعی بدن و سلامت عمومی بدن مورد نیاز است.
2) خرمای تازه گوشتی نرم و قابل انعطاف دارد و دارای قند ساده مانند فروکتوز و دکستروز می باشد که در هنگام خوردن انرژی را در بدن ذخیره می کند و بلافاصله بدن را سرزنده می سازد، به جهت داشتن این ویژگی هاست که در ماه رمضان در زمان افطار از این میوه استفاده میشود.
3) خرما سرشار از فیبر است که از جذب کلسترول بد در جهاز هاضمه جلوگیری می کند و همچنین ملین بسیار خوبی است.
4) خرما حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدانهای گیاهی است که به عنوان موادی ضد عفونی کننده، ضد فاسد شدن با خواس ضد خونریزی شناخته می شوند.
تصویر اصلی
5) خرما ها دارای منبع غنی از ویتامین A میباشد، که ماده ای است با خواص آنتی اکسیدانی برای بینایی مفید است. ویتامین A با عث ترمیم اعضای مخاطی و پوست می گردد. مصرف میوه های طبیعی سرشار از ویتامین A برای حفظ ریه ها و حلق از سرطان مفید است.
6) همچنین سرشار از آنتی اکسیدان های فلوئونوئیدی است که درمقابل سرطان روده بزرگ، سرطان پروستات، سرطان سینه، سرطان آندومتر و سرطان غده پانکراس از بدن محافظت میکنند.
7) زیاکسانتین بدن را در مقابل فساد لکه های مربوط به پیری در اشخاص سالخورده مورد محافظت قرار میدهد.
8) خرما منبع بسیار غنی از آهن است که حاوی 0/9 میلی گرم در هر 100 گرم آن وجود دارد.
9) همچنین خرما حاوی پتاسیم بالایی است. پتاسیم عنصر بسیار مهمی در سلول و بدن است که به کنترل ضربان قلب و فشار خون کمک میکند. بنابراین از بدن در مقابل سکته و انسداد شرائین قلبی محافظت می کند.
10) همچنین خرما حاوی مواد معدنی بسیاری همچون کلسیم، مس و منیزیم است. کلسیم یک ماده معدنی بسیار با اهمیت است که ماده متشکله حیاتی استخوان و دندان است و برای انقباض عضلات، لخته شدن خون و تنظیم تکانه های رشته های عصبی حائز اهمیت است. مس در بدن برای حفاظت از گلبولهای قرمز خونی مورد نیاز است. منیزیم نیز عنصر حیاتی برای رشد استخوان است.
11) میوه خرما منبع غنی از گروه ویتامین های B کمپلکس و ویتامین K است و حاوی مقادیر زیادی ویتامین 6B ، نیاسین، نمک معدنی اسید پانتوتنیک و ویتامین 2B میباشد. این ویتامین ها به عنوان فاکتورهای کمک دهنده به متابولیسم کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی هاست. ویتامین K ماده حیاتی برای منعقد کردن خون و متابولیسم استخوانهاست.